Як стати монтессорі-педагогом в Україні?
13.07.2017

Використовувати елементи методики Марії Монтессорі у своїй професійній діяльності може кожен вихователь чи вчитель, але, аби стати справжнім Монтессорі-педагогом, потрібна відповідна освіта. Єдиний заклад в Україні, де можна таку освіту здобути, — Український Монтессорі-центр. Про його діяльність розповідає директор закладу.

Український Монтессорі-центр з підготовки педагогічних кадрів створено 1998 року під егідою Всеукраїнської асоціації Монтессорі-вчителів у рамках освітнього проекту “Впровадження гуманістичної педагогічної системи Марії Монтессорі в роботу навчально-виховних закладів України”.

Мета Центру — підготовка висококваліфікованих педагогів для роботи в закладах освіти, що працюють за методом М.Монтессорі, надання їм методичної та практичної допомоги, а також консультативних послуг щодо відкриття та організації діяльності нових Монтессорі-закладів.  

Український Монтессорі-центр плідно співпрацює з НВК Монтессорі з поглибленим вивченням англійської мови м. Києва, Принстонським центром з підготовки Монтессорі-вчителів (США), використовує досвід роботи досвідчених педагогів-інструкторів з інших країн світу, зокрема із США, Нідерландів, Італії та Росії.

Навчальні курси за змістом, формами та методами роботи відповідають міжнародним стандартам. Водночас вони адаптовані до роботи в освітніх закладах України, враховують їхню специфіку.

Український Монтессорі-центр готує педагогів за такими програмами:

  • учитель Монтессорі для роботи з дітьми віком від 1,5 до 3 років (тоддлер-програма);
  • учитель Монтессорі для роботи з дітьми віком від 3 до 6 років (дошкільна програма);
  • підготовка керівника Монтессорі-закладу (курс для адміністраторів програм, директорів закладів, керівників клубів раннього розвитку дітей).

Слухачі Центру набувають ґрунтовних теоретичних знань з таких дисциплін:

  • філософія та методика Монтессорі;
  • метод спостереження;
  • керівництво класом;
  • розвиток дитини;
  • навички практичного життя;
  • сенсорика;
  • математика;
  • розвиток мовлення;
  • космічне виховання;
  • організація процедур у тоддлер-класі;
  • тоддлер-дидактика;
  • менеджмент Монтессорі-закладу.

Навчальний курс для слухачів Центру передбачає відвідування лекцій, участь у групових та індивідуальних практичних заняттях,  спостереження за роботою в Монтессорі-класах.

Слухачі Центру оформлюють методичні альбоми для подальшого використання у практичній роботі, складають заліки з навчальних предметів та фінальний іспит. По закінченні курсу та за умови виконання вимог програми слухачі отримують сертифікат Монтессорі-педагога. Під час проходження інтернатури (практичної роботи з дітьми) інструктори надають слухачам предметну методичну допомогу.  

Педагоги-інструктори Українського Монтессорі-центру мають міжнародні сертифікати від Американського Монтессорі-товариства (AMS) та Українського Монтессорі-центру, багаторічний досвід роботи з дітьми.

Окремий та важливий напрям роботи Центру — ознайомлення батьківської громадськості з педагогікою М.Монтессорі. У Центрі проводяться семінари та тренінги для батьків, пропонується методична література.

Для підвищення кваліфікації педагогів на постійній основі проводяться конференції та семінари за участю українських і зарубіжних спеціалістів Монтессорі-педагогіки, психології, Монтессорі-терапії.

Навчання Монтессорі-педагогіки — це навчання філософії життя, яка  заснована на повазі до особистості, вихованні впевненості в собі та вміння спілкуватися з навколишнім світом.

Дізнатися більше про те, як здобути Монтессорі-освіту, ви можете, завітавши на сайт Центру: ukr-montessori.com.ua.

Промо матеріали

Математика, за Марією Монтессорі, — не просто запам’ятовування, це — сприйняття світу. Завдання педагога — створити можливості для становлення математичних  уявлень і вмінь дітей, їх самостійного навчання.

Сенсорне виховання значною мірою визначає загальний психічний розвиток дитини. Тому багато сучасних освітніх методів і технологій ґрунтуються на стимуляції різних аналізаторів.